Genel Bilgi
      
	KURULUŞ VE GÖREV TANIMI
	5436 Sayılı Kamu Mali
Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15'inci maddesinde belirtilen kamu
idarelerinde Strateji Geliştirme Başkanlıkları, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
ve Müdürlükler kurulmuştur. Söz konusu Kanun gereğince, anılan Kanunun 15'nci
maddesinde sayılan görevler ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununun 5436 sayılı Kanun ile değişik 60'ıncı maddesinde belirtilen görevleri
yürütmek üzere, Üniversitemizde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
kurulmuştur. 
	Aşağıda belirtilen görevler, strateji geliştirme birimleri
tarafından yürütülür:
- 	Ulusal
     kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı
     çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını
     belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
- 	İdarenin
     görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek
     ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
- 	İdarenin
     yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve
     verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
- 	İdarenin
     görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri
     incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini
     ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
- 	Yönetim
     bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek.
- 	İdarede
     kurulmuşsa Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
- 	İdarenin
     stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve
     sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
- 	İzleyen
     iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve
     yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare
     faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
- 	Mevzuatı
     uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı
     harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak
     ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
- 	Bütçe
     kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak,
     değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.
- 	İlgili
     mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve
     alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.
- 	Genel
     bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek.
- 	Harcama
     birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak
     idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
- 	İdarenin
     mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin
     icmal cetvellerini düzenlemek.
- 	İdarenin
     yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını
     izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
- 	İdarenin,
     diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve
     sonuçlandırmak.
- 	Malî
     kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve
     harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
- 	Ön
     mali kontrol faaliyetini yürütmek.
- 	İç
     kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve
     geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime
     yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini arttırmak için gerekli
     hazırlıkları yapmak.
- 	Üst
     yönetici tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
 
        
        
        Güncelleme : 22.11.2017 15:10:12